طراحی احتمالی گلکسی S23 صفحه‌‌نمایشی بدون بریدگی را نشان می‌دهد
1400/12/15 - 8668 - 0 -

 

یکی از افشاگران خبرهای فناوری تصاویری را از طراحی احتمالی پنل جلویی گلکسی S23 سامسونگ به‌ اشتراک گذاشته است.

اگر سامسونگ در گلکسی اس ۲۳، از دوربین سلفی زیر نمایشگر (UDC) استفاده کند، این محصول چه شکلی خواهد داشت؟ آیس‌یونیورس که یکی از لودهندگان نام‌آشنای خبرهای فناوری است، تصاویری در حساب توئیتر خود منتشر کرده است که می‌تواند یک دید کلی از نمای جلویی گلکسی S23 سامسونگ ارائه دهد. اگرچه بریدگی دوربین سلفی در نسل کنونی گوشی‌های هوشمند هنگام کار مزاحمتی برای کاربر ایجاد نمی‌کند، اما بهره گرفتن از نمایشگر کاملاً تمام صفحه و بدون بریدگی، ما را به سطح جدیدی از طراحی در بازار گوشی‌ها وارد خواهد کرد.

به گزارش فون‌آرنا، گلکسی اس ۲۳ اولین گوشی سامسونگ نخواهد بود که از فناوری دوربین سلفی زیر نمایشگر بهره خواهد برد زیرا گلکسی زد فولد ۳ که سال گذشته معرفی شده است، از این تکنولوژی بهره می‌برد. البته کیفیت دوربین سلفی زد فولد ۳ خیلی عالی نیست؛ اما برای مواردی مثل چت‌های اسکایپ، کافی است.

سامسونگ قبلاً در گوشی‌های پرچم‌دار خود حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر اولتراسونیک را جایگزین حسگر اثر انگشت اپتیکال کرده است. مثل همیشه، وقتی یک فناوری جدید مثل دوربین زیرنمایشگر در دستگاهی مورد استفاده قرار گیرد، هزینه‌های قطعات و تحقیق‌وتوسعه‌ی آن بسیار زیاد خواهد بود که این مورد با مرور زمان بهبود خواهد یافت و کم‌کم شاهد استفاده از فناوری مورد اشاره در گوشی‌های ارزان‌قیمت‌تر خواهیم بود.

به‌یاد داشته باشید که سامسونگ اولین شرکتی نیست که از دوربین زیرنمایشگر بهره می‌برد. برخی از شرکت‌های چینی مثل ZTE قبلاً از این تکنولوژی استفاده کرده‌اند. به‌عنوان مثال ZTE Axon 20 5G اولین گوشی هوشمندی بود که در تاریخ سپتامبر ۲۰۲۰ با دوربین زیرنمایشگر معرفی شد. این شرکت مدتی بعد گوشی Axon 30 5G را نیز با دوربین زیرنمایشگر معرفی کرد.

شیائومی می‌میکس ۴ نیز از دوربین زیرنمایشگر بهره می‌برد. اکنون اگر سامسونگ تصمیم بگیرد از این فناوری در گلکسی S23 استفاده کند، نمایشگر آن شبیه به تصویری خواهد بود که آیس‌یونیورس به‌ اشتراک گذاشته است.