حذف برنامه‌های جانبی اینستاگرام از فروشگاه‌های اپلیکیشن
1400/12/18 - 7651 - 0 -

اینستاگرام برنامه‌های Boomerang و Hyperlapse را از فروشگاه‌های اپلیکیشن حذف کرد.

اینطور که خبر می‌رسد شرکت اینستاگرام فقط با برنامه IGTV خود خداحافظی نمی‌کند. همانطور که TechCrunch گزارش می‌دهد، کاربران متوجه شده اند که برنامه‌های اختصاصی Boomerang و Hyperlapse اینستاگرام از فروشگاه‌های اپل استور و گوگل پلی ناپدید شده اند. البته برنامه بومرنگ هنوز از طریق لینک مستقیم در گوگل پلی برای اندروید در دسترس بود، اما جستجو‌ها دیگر به نتیجه نمی‌رسند.

در بیانیه‌ای برند مادر اینستاگرام، متا گفت که اینستاگرام این نرم‌افزار را برای تمرکز بهتر تلاش‌های خود، به برنامه اصلی اضافه کرده است. داده‌های Apptopia نشان می‌دهد که اینستاگرام، برنامه‌های Boomerang و Hyperlapse را پس از ۱ مارس، از فروشگاه‌های اپلیکیشن خارج کرده است.

به گفته Apptopia، بومرنگ در هر دو سیستم عامل اندروید و iOS با میانگین ۲۶۰۰۰ بارگیری در روز قبل از حذف، همچنان نسبتاً محبوب بود.

البته حذف این دو برنامه تعجب آور نیست. راه اندازی Hyperlapse در سال ۲۰۱۴ و Boomerang در سال ۲۰۱۵، زمانی که اینستاگرام سعی کرد برنامه خود را نسبتاً سبک نگه دارد، (به خصوص با توجه به عملکرد پایین برخی از تلفن‌ها در آن زمان) ویژگی‌هایی را برای کمک به پلتفرم اینستاگرام ارائه کرد.

با این حال در سال ۲۰۲۲، اینستاگرام برای مقابله با رقبا از ویژگی‌های متعددی استفاده می‌کند. ویژگی‌های Boomerang و Hyperlapse اکنون فقط در گزینه‌های دوربین هستند.