برسی Samsung Galaxy Watch4
1400/05/21 - 15550 - 0 -

مجموعه گلکسی واچ ۴ بیش از هر زمان دیگری به شما امکان انتخاب ساعت هوشمند را از سامسونگ به شما می دهد.دوره مدل های Galaxy Watch و Watch Active به پایان رسید و همه آنها با عنوان سری جدیدی به نام Galaxy Watch 4 با نرم افزار های مورد انتظار Wear OS و One UI Watch همراه شده اند.

ساعت های هوشمند سامسونگ مدتهاست که تنها رقیب واقعی اپل واچ هستند. اما اکنون سامسونگاین شانس را دارد که بوسیله طیف گسترده ای از وی›گی های سلامتی و تجربه نرم افزار های سریع ، از اپل واچ جلو بی افتد.


اهمیت انتخاب

دو ساعت هوشمند جدید معرفی شده است ،Galaxy Watch 4 و Galaxy Watch 4 Classic. نسخه کلاسیک با قاب گردان و طراحی حجیم تر به گلکسی واچ ۳ شباهت دارد. درحالی که نسخه گلکسی واچ ۴ به Galaxy Watch Active 2 شبیه تر است و دارای طرحی روان ،شلوغ ، اسپرت و قاب دیجیتالی است.

همچنین سامسونگ این دو مدل اعت را در دو اندازه تولید می کند( گلکسی واچ 4 ، در دو اندازه 40و44 میلی متر و نسخه کلاسیک در دو اندازه 42 و 46 میلی متر )بسته به اندازه ، ساعت ها دارای صفحه نمایش 1.2 اینچی Super AMOLED 396 x 396 پیکسل یا صفحه نمایش  1.4 اینچی ،Super AMOLED 450 x 450 پیکسلی هستند. هر کدام دارای پردازنده یکسانی در داخل خود هستند ، یک تراشه جدید Exynos W920 با پردازش 5 نانومتری و 1.5 گیگابایت رم ساخته شده است.

گلکسی واچ ۴ از آلمینیوم سبک و براق ساخته شده، همچنین در چندین رنگ از جمله سفید ، صورتی ، و مشکی عرضه می شود.قاب دیجیتالی است و دو دکمه در کنار آن برای کنترل نرم افزار وجود دارد و همه آنها به یک بند محکم و راحت متصل اند.نسخه کلاسیک از فولاد ضد زنگ ساخته شده و دارای یک قاب چرخشی فیزیکی و دو دکمه بر روی آن است. این گوشی در رنگ های متناسب با تلفن های هوشمند جدید  Z Fold 3 از جمله Phantom Green عرضه می شود.

این دو مدل باریک تر از نسخه های پیشین هستند، ولی نسخه کلاسیک از نظر بصری نسبت به طراحی پیچیده گلکسی واچ 4 ، بسیار متعادل است.اما ظاهر و جذابیت بیشتر واچ 4 به احتمال زیاد باعث محبوبیت بیشتر آن می شود. تمام مدل ها دارای بند پلاستیکی هستند، با اینکه نسخه کلاسیک روی آن چرم دوحته می شود . هر دو نسخه دارای بند های کلفت و با دوامی هستند.


ردیاب سلامتی و نرم افزار ها:

صرف نظر از اینکه کدام مدل را انتخاب می کنید ،حالت تمرین برای ردیابی ، ردیابی خواب با نظارت Sp02 ، به علاوه ابزار تجزیه و تحلیل ترکیب بدن سامسونگ که وزن ، ماهیچه ، توده چربی ، چربی بدن ، شاخص توده بدنی(BMI) ، آب بدن و آمار متابولیسم بازل(BMR) را نشان می دهد. اطلاعاتی از این دست قبلاً فقط در برخی مقیاس های هوشمند یافت شده است و برای درک بهتر کاهش وزن و تأثیر تمرینات مداوم بر بدن شما مفید است. 15 ثانیه طول می کشد تا اجرا شود و تنها چیزی که نیاز دارید وزن و قد شما است.

ین دستگاه از یک سنسور مقاومت الکتریکی (BIA) برای جمع آوری نتایج خود استفاده می کند ، که بخشی از مجموعه حسگرهای فعال زیستی جدید 3 در 1 Galaxy Watch 4 است و توسط الکتروکاردیوگرام (ECG) و سنسور ضربان قلب PPG به هم متصل شده است. توسط الگوریتم های نرم افزاری جدید هر حالت با چرخاندن قاب یا کشیدن صفحه روی مجموعه ای از کاشی ها ، که همه با گرافیک رنگ روشن و متن بسیار واضح نشان داده شده است ، یافت می شود.

هر ساعت دارای Wear OS 3 ، همکاری جدید بین گوگل و سامسونگ ، با رابط کاربری One UI مخصوص سامسونگ است. ظاهر و عملکرد بسیار شبیه Galaxy Watch 3 است ، اما از گرافیک جسورانه تری برخوردار است. برای مشاهده کاشی ها برای ویژگی های مختلف ، انگشت خود را به چپ و راست بکشید ، و طرح بندی را می توانید بر اساس تنظیمات دلخواه خود تنظیم کنید ، در حالی که با کشیدن انگشت به بالا منوی برنامه را در یک فهرست پیمایش عمودی و پایین را برای منوی تنظیمات اصلی نشان می دهد.

شما همچنان Samsung Pay و Bixby را دریافت می کنید . همچنین به برنامه های آشنای گوگل مثل Google Maps که با قطب نمای Galaxy Watch 4 ادغام شده است ، دسترسی دارید. Spotifyنیز وجود دارد که می توانید از پخش آفلاین آن نیز استفاده کنید.

وقتی Watch 4 را با تلفن خود همگام سازی می کنید ، در تمام تنظیمات شخصی شما کپی می شود ، بنابراین با تنظیمات برگزیده Do Not مزاحم شما مطابقت دارد و تنظیماتی مانند تماس گیرندگان مسدود شده را اعمال می کند.


آیا Galaxy Watch 4  برای همه مناسب است؟

با داشتن دو طرح و دو اندازهمتفاوت برای هر کدام ، همچنین رنگ بندی های متنوع و گزینه LTE ،در حال حاضر می تواند به تمام نیاز کاربران پاسخ دهد و همه افراد می توانند از آن لذت ببرند.وی›گی های جدید ردیاب سلامت مزایای بسیاری دارد که در هیچ جای دیگر وجود ندارد.و با  40 ساعت عمر باتری مورد انتظار ، بسیار بیشتر از رقیبانش ادامه می دهد.

تغییر نام قدیمی Active و عدم استفاده از نامهای گیج کننده مانند Frontier برای تمایز بین سبک ها ، محدوده Galaxy Watch 4 را ساده تر و قابل فهم تر می کند. حفظ دو سبک متفاوت نیز تصمیم درستی است ، زیرا همه نمی خواهند یک طرح اسپرت یا یک ساعت هوشمند شبیه ساعت کرونوگراف داشته باشند.

هر دو مدل Galaxy Watch 4 حتی پس از مدت کوتاهی ، عمدتا به دلیل طراحی جدید و این واقعیت که Wear OS 3 نحوه عملکرد ساعت های هوشمند سامسونگ را تغییر نداده است ، تأثیر زیادیمی گذارد. به یاد داشته باشید ، Tizen و One UI سامسونگ در Galaxy Watch 3 بسیار کاربردی تر ، منطقی تر و قابل اطمینان تر از ساعت های هوشمند Wear OS بود. اصول اساسی در Galaxy Watch 4 نیازی به تغییر ندارند ، اما این ساعت از افزودن برنامه ها و سرویس های Google سود خواهد برد.


قیمت و ارزش

Galaxy Watch 4 و Galaxy Watch 4 Classic در 27 آگوست عرضه می شوند. قیمت Galaxy Watch 4 با 299 دلار یا 259 پوند انگلیس شروع می شود ، در حالی که Galaxy Watch 4 Classic با 399 دلار یا 369 پوند انگلیس شروع می شود. پیش خرید از 11 آگوست آغاز می شود.