بهترین گوشی های مناسب عکسبرداری سال 2021 ، تلفن هایی با بهترین دوربین ها
1400/05/23 - 12774 - 0 -

اگر همیشه به دنبال عکس گرفتن هستید و کیفیت عکس برای شما اهمیت ویژه ای دارد،پس باید به دنبال تلفنب بگردید که بتواند این کیفیت را برای شما فراهم کند. در دو سال اخیر کیفیت دوربین های تلفن هوشمند پیشرفت چشمگیری داشته و باعث شده کاربران هر روزه عکسش های با کیفیت تری بگیرند .

در این مقاله قصد داریم بهترین گوشی هایی با بهترین دوربین های مناسب عکس برداری را معرفی کنیم که با دوربین های پیشرفته خود ، بهترین کیفیت را در اختیار شما قرار می دهند.


بهترین تلفن برای عکسبرداری: Apple iPhone 12 Pro Max

 کسانی که با سیستم عامل اپل هیچ مشکلی ندارند و به دنبال بهترین عملکرد دوربین و یک گوشی فوق العاده و استثنایی هستند، نباید Apple iPhone 12 Pro Max را از دست دهند چرا که این آیفون یک دوربین با عملکرد همه جانبه فوق العاده و بهترین عملکرد در نور کم را دارد که تا به حال دیده ایم.

شاید با نگاهی به مشخصات این گوشی ، فورا متجه نشویم که چرا این گوشی باید بهتررین عملکرد را در بین تمام کوشی های این سال داشته باشد. در بازاری که تمام گوشی هایش دارای لنز های 108 مگاپیکسلی و زوم 10 برابر پریسکوپ هستند ، سه لنز 12 مگا پیکسلی دارای قدرت کمی هست ولی نباید فقط این جنبه را مشاهده کرد ،دوربین آیفون 12 پرو مکس دارای تنظیمات متفاوتی نسبت به آیفون 12 پرو می باشد. سنسور اصلی 12 مگاپیکسلی 47 درصد بزرگتر است و این سنسور بزرگتر تاثیر زیادی دارد چرا که نور بیشتری را وارد می کند که به معنی افزایش کیفیت عکاسی در نور کم می باشد. بر خلاف تثبیت کننده تصویر نوری دیجیتال (OIS) که بیشتر در تلفن های هوشمند رایج است ، لنز از نظر فیزیکی نیز تثبیت شده است.در نتیجه این دوربین نسبت به رقبا در هر شرایط با نویز  و تاری کمتری عکسبرداری می کند.

دوربین فوق عریض هنوز عالی است و بزرگنمایی اپتیکال 2.5 برابر با بزرگنمایی پریسکوپ که اخیراً مشاهده می کنیم مطابقت ندارد ، اما هنوز هم عملکرد خوبی را برای آنچه که هست انجام می دهد. لنز سلفی 12 مگاپیکسلی در قسمت جلویی نیز به همان خوبی است که از اپل انتظار داشتیم. آیفون 12 پرو مکس از قابلیت های ویدئویی خوبی نیز برخوردار است ، زیرا اپل در اعلامیه محدوده آیفون 12 بسیاری از فیلم های Dolby Vision HDR را تولید می کند.

مطمئناً گران است و 1099 دلار پول زیادی برای صرف یک تلفن است. اما با داشتن یکی از بهترین دوربین های همه جانبه ، طراحی و صفحه نمایش خیره کننده و باتری بسیار قوی تمام روز ، iPhone 12 Pro Max انتخاب ما برای بهترین تلفن با دوربین عکسبرداری است که می توانید در حال حاضر خریداری کنید. اما این تنها تلفن هوشمند با دوربین عالی نیست و اگر از طرفداران iOS نیستید یا می خواهید پول کمتری خرج کنید ، چندین گزینه در زیر وجود دارد.


بهترین تلفن اندروید برای عکسبرداری:Google Pixel 5

کسانی که سیستم عامل اندرویید را ترجیح می دهند ولی همچنان به دنبال یک گوشی با دوربین با کیفیت هستند، Google Pixel 5بهترین دوربین را در بین تلفن های اندروید دارد.

گوشی های پیکسل گوگل همیشه بهترین عملکرد را در مورد دوربین داشته اند و پیکسل 5 نیز از این قاعده مستثنی نیست. مانند آیفون بالا ، عملکرد آن بسیار فراتر از آن چیزی است که مشخصات آن نشان می دهد ، مجهز به یک تنظیم ساده از دو لنز شامل یک لنز اصلی 12.2 مگاپیکسلی و یک لنز فوق عریض 16 مگاپیکسلی. کلید آن نرم افزار گوگل است که برای پیکسل 5 تنظیم شده است. عکس های پرتره نمونه ای بسیار خوب از جایی است که نرم افزار گوگل می درخشد و نه تنها عکس های عالی تولید می کند ، بلکه فوق العاده نیز قابل ویرایش است. این بدان معناست که می توانید تاری پس زمینه را تنظیم کنید یا رنگ پس زمینه را حذف کنید یا حتی منبع نور را برای عکس های سلفی پرتره تنظیم کنید.

ویدئو نیز به طور مشابه چشمگیر است و از فیلمبرداری 4K با سرعت 60 فریم بر ثانیه و 240 فریم بر ثانیه از حرکت آهسته نیز پشتیبانی می کند.


بهترین تلفن عکسبرداری با ویژگی های بسیار زیاد:Samsung Galaxy S21 Ultra

کسانی که به دنبال یک دوربین با ویژگی های متنوع هستند و می خواهند ویژگس های متفاوتی را امتحان کنند ، باید این گوشی را امتحان کنند.

با یک لنز اصلی فوق العاده مگاپیکسلی ، لنز فوق عریض و دو لنز تله فوتو ، Galaxy S21 Ultra ثابت می کند که وقتی سامسونگ می گویدUltra ، منظور آن چیست. دوربین عقب چهار لنز شامل یک لنز اصلی 108 مگاپیکسلی ، ترکیب شده با یک فوق عریض 12 مگاپیکسلی ، تله فوتویی 10 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 3x و یک لنز تله فوتویی 10 مگاپیکسلی با بزرگنمایی نوری قوی 10 برابر پریسکوپ است. OIS معمول ، فیلمبرداری 8K و فوکوس خودکار لیزری را اضافه کنید ، و یک بسته فوق العاده خوب و دقیق را دریافت خواهید کرد.

همانط.ر که انتظار دارید ، این سامسونگ عکس های بسیار خوبی می گیرد.سامسونگ برخی از مشکلات قدیمی خود را با تغادل رنگ و کنتراست برطرف کرده است ، و این بدان معناست که S21 Ultra برخی از بهترین عکسهایی را که از تلفن سامسونگ دیده ایم تولید می کند. آنچه شگفت آور است این است که بسیاری از عکس های بزرگنمایی شده چقدر قابل استفاده هستند. بزرگنمایی 100 برابر هنوز چیزی نیست که شما بخواهید به اشتراک بگذارید ، اما علائم بسیار دور از طریق آن قابل خواندن است. سطوح زوم بالای Galaxy S20 Ultra ضعیف بود و واضح است که سامسونگ درس خود را آموخته است و برای S21 Ultra بسیار پیشرفت کرده است.

با تمام این ویژگی ها ، باید آماده قیمت بسیار زیادی باشید. نسخه اصلی S21 Ultra برای شما 1200 دلار هزینه دارد.اگر فکر می کنید که این هزینه بسیار سنگین است،به دو گزینه بعدی ما که بسیار ارزان تر هستند توجه کنید.


بهترین تلفن عکس برداری با هزینه مناسب:Google Pixel 4a

کسانی که به دنبال یک تلفن با دوربین فوقالعاده هستند ولی نمی خواهند هزینه زیادی بدهند، Google Pixel 4aبهترین گوشی برای آنهاست.

در اینجا ما تا محدوده 349دلار پایین آمده ایم ، شاید فکر کنید که این سری دوربین فوق العاده ای نداشته باشد، ولی اینطور نیست.ممکن است دوربین عقب تنها دارای یک لنز 12.2مگا پیکسلی باشد، اما همان لنزی است که سالها در گوشی های پیکسل دیدیم و در اینجا پرچمدار سری های قبلی خود می باشد. از آنجا که قدرت گوگل در نرم افزار دوربین است نه سخت افزار ، این بدان معناست که برای Pixel 4a ساده است که عملکرد فوق العاده ای را ارائه دهد که با تعداد زیادی از تلفن های هوشمند پرچمدار رقابت می کند. فناوری گوگل به این معنی است که به لطف ویژگی Night Sight که از هرگونه نور باقیمانده استفاده می کند،این بدان معناست که در هر شرایطی عکسی بسیار عالی را به شما تحویل می دهد و حتی دارای یک حالت عکاسی نجومی می باشد که به شما امکان می دهددر آسمان شب عکس های بسیار خوبی را از آسمان تهیه کنید.

در واقع ، Pixel 4a یک دوربین استثنایی است که به یک تلفن مقرون به صرفه متصل شده است ، اما شایان ذکر است که این دوربین چقدر خوب است. اگر به دنبال یک تلفن دوربین عکاسی عالی هستید و نمی خواهید پول زیادی خرج کنید ، ارزش خرید این گوشی را تنها برای دوربین و جبران کاستی ها دارد. بدون صرف هزینه بیشتر ، دوربین بهتری با قیمت 349 دلار پیدا نخواهید کرد و این بهترین پیشنهاد در این لیست است. اما اگر 349 دلار هنوز پول زیادی است ، ارزان ترین گوشی دوربین را بخوانید که ارزش خرید دارد.


بهترین و ارزان ترین تلفن عکسبرداری : Nokia 5.3

کسانی که به دنبال یک دوربین همه کاره با کیفیت ولی بسیار ارزان و مقرون به صرفه هستند ،می توانند به دنبال خرید تین نوکیا باشند که قیمتی حدود 200 دلار دارد.

ما بلافاصله با شما هم تراز می شویم - دوربین نوکیا 5.3 در مقایسه با اکثر گوشی های موجود در این لیست ناامید کننده است. اما متأسفانه وقتی وارد عرصه زیر 200 دلار می شوید ، گزینه های شما خوب نیستند. نوکیا 5.3 دارای چهار لنز است که شامل یک لنز اصلی 13 مگاپیکسلی ، یک لنز فوق عریض 5 مگاپیکسلی ، یک لنز عمق 2 مگاپیکسلی و یک لنز ماکرو 2 مگاپیکسلی است. این یک دوربین همه کاره و کاربردی است ، اما یک دوربین الهام بخش نیست. تعداد مگاپیکسل پایین سنسور ماکرو و فوق عریض را آزار می دهد و حالت شب نیز ناامید کننده است. با این وجود ، پیدا کردن یک دوربین خوب با این قیمت بسیار دشوار است .