بهترین دوربین های دیجیتالی
1400/06/08 - 17042 - 0 -

وقتی از بهترین دوربین ها عکس می گیریم ، تمرکز ما بر روی ویژگی هایی مانند سرعت عکاسی پیوسته ، وضوح تصویر و عملکرد فوکوس خودکار است، با اینکه اینها دلایل خوبی برای توجه هستند، ولی عوامل دیگری مثل بیشترین مگاپیکسل،اندازه سنسور یا سرعت عملکرد،از عوامل مهمی هستند که کمتر کسی به آنها توجه می کند و می تواند بر روی انتخاب شما تاثیر زیادی بگذارد.

 در این لیست بهترین گزینه ها در بین دوربین های عکاسی دیجیتا آورده ایم تا نسبت به نیاز ها ، بودجه و خواسته هایتان ، بهترین گزینه را در بین آنها انتخاب کنید.


بهترین دوربین دیجیتال: Fujifilm X-T4

کسانی که به دنبال یک دوربین تمام عیار هستند ،این دوربین با عملکرد بالا ،‌بهترین انتخابی است که می توانند داشته باشند.

X-T4 از سنسور 26 مگاپیکسلی APS-C استفاده می کند ، فرمت آن تقریباً نصف اندازه فول فریم است. (اگر رزولوشن و اندازه سنسور مورد نظر شما است ، Fujifilm برای شما Fujifilm GFX 100 با فرمت متوسط ​​100عرضه کرده است.) با این حال ، X-T4 برای آن دسته از افرادی است که کاربردی بودن و وضوح تصویررا ترجیح می دهند. X-T4 ویژگی های حرفه ای را به یک دوربین سبک وزن و قابل حمل تبدیل می کند.

سنسور X-Trans آن جزئیات خیره کننده و محدوده پویا را ارائه می دهد و شبیه سازی فیلم Fujifilm در دوربین ، طیف وسیعی از ظاهر فیلم های محبوب را بدون نیاز به ویرایش بازتولید می کند. بعلاوه ، هیچ دوربین دیگری مانند Fujifilm X-T4 تجربه بسیار عالی از عکاسی را ارائه نمی دهد.

طراحی کلاسیک با صفحه های کنترل الهام گرفته از آنالوگ با ویژگی های مدرن مانند تثبیت کننده تغییر سنسور 5 محور ، فیلمبرداری  4K/60و یک مانیتور کاملاً واضح ترکیب شده است. این مجموعه طیف وسیعی از عکاسی خیابانی تا تولید ویدئو و همه چیز بین آنها را پوشش می دهد و همه این کارها را با کیفیت بسیار بالایی انجام می دهد.

X-T4 تقریباً از فناوری مشابه Fujifilm X-T3 برخوردار است ، از جمله سنسور ، پردازنده تصویر و منظره یاب الکترونیکی 3.69 میلیون نقطه ای. حالت فیلمبرداری نیز تقریباً یکسان است ، اما Full HD اکنون می تواند در مقایسه با 120 فریم بر ثانیه X-T3 به ​​240 فریم در ثانیه برسد. این بدان معناست که X-T3 ، ممکن است انتخاب بهتری برای شما باشد اگر نیازی به تثبیت کننده ، عکاسی پیاپی با سرعت فوق العاده یا فیلمبرداری شدید آهسته ندارید.


بهترین دوربین DSLR :Nikon D780

کسانی که به دنبال به دنبال منظره یاب نوری و عمر باتری زیاد هستند، Nikon D780 عملکرد متعادلی را بین ویژگی ها کیفیت تصویر و قیمت برای آنها فراهم کرده است.

این اولین دوربین DSLR نیکون است که از فوکوس خودکار تشخیص فاز روی تراشه استفاده می کند ، ویژگی ای که از سری Z بدون آینه به ارث برده است و عملکرد پاسخگو D780 را در حالت نمایش زنده و فیلم ارائه می دهد. فوکوس خودکار تشخیص چشم بسیار چشمگیر است.

در واقع ، D780 در اصل نسخه DSLR نیکون Z 6 بدون آینه است. D780  100دصد  پوشش قاب و یک پنتاپریسم روشن را ارائه می دهد. علاوه بر این ، بدنه بزرگتر DSLR در صورت جفت شدن با لنزهای خاص می تواند راحت تر باشد ، به ویژه زوم های طولانی تر که در دوربین های بدون آینه بیش از حد سنگین می شوند.

عمر باتری مزیت دیگر آن است. منظره یابهای نوری قدرت بسیار کمی را می گیرند. همراه با بهبود کارایی ، D780 می تواند در تمام طول روز باCIPA ،  2260 عکس در هر بار شارژبگیرد. Nikon D780 بهترین تعادل ویژگی ها را نسبت به قیمت ارائه می دهد ، و ویدیوی 4K و فوکوس خودکار سریعتر ،آن را برای اکثر مشتریان انتخاب مناسب می کند.


بهترین دوربین فول فریم بدون آینه:Canon EOS R5

عکاسان حرفه ای و علاقه مندان جدی به عکاسی نیاز به این دوربین دارند که با وضوح بالا ، فوکوس خودکار عالی ، عملکرد سریع و فیلمبرداری پیشرفته 8K و 4K،همه را مجذوب خودش می کند.

سنسور 45 مگاپیکسلی R5 آن را در ردیف سایر دوربین های بدون آینه با وضوح بالا مانند Nikon Z 7 قرار می دهد. این بیشترین پیکسلی نیست که می توانید در یک دوربین فول فریم دریافت کنید. اما کاملاً تنظیم شده است تا ویدیوی 8K یا 2Xفیلمبرداری 4K را با نمونه برداری بیش از حد ارائه دهد. می تواند RAW 8K را با سرعت 30 فریم بر ثانیه یا فشرده ، 10 بیتی 4K با سرعت 120 فریم در ثانیه ضبط کند ، اگرچه در حالت های بالای K/30 ، گرم شدن بیش از حد مشکل ایجاد می کند. سنسور تازه توسعه یافته ، که منحصر به R5 است ، بهترین تراشه با وضوح بالا کانن است که رنگ عالی و عملکرد نویز عالی ISO را ارائه می دهد. فوکوس خودکار یکی دیگر از ویژگی های قوی است و تشخیص و ردیابی سوژه R5 یکی از بهترین مواردی است که می توانید در آن امتحان کنید. همچنین قابلیت قفل شدن بر روی حیوانات مخصوصا پرندگان در حال پرواز بی نظیر است. در ترکیب با قابلیت عکاسی تا 20 فریم در ثانیه با شاتر الکترونیکی و سرعت ارائه شده توسط کارت های حافظه CFexpress ، R5 می تواند یک انتخاب عالی برای عکاسان حیات وحش باشد که هم به عملکرد سریع و هم به وضوح برای تولید محصولات بزرگ نیاز دارند.

با تمام این ویژگی ها ، R5 دوربین کاملی نیست.مشکلاتی در زمینه طراحی و هندلینگ و جوی استیک بد فوکوس خودکار و عدم وجود دکمه های حالت AF، همچنین وزن سنگین آن ،عوامل منفی این دوربین است.با این حال ، بزرگترین عیب آن ،قیمتش است. با اینکه با تمام این ویژگی ها ارزش این قیمت بالا را دارد، ولی با توجه به نیاز های یک عکاس معمولی ، بهترین گزینه برای همه نیست.


بهترین دوربین دیجیتالی برای مسافرت:  Sony RX100VII

افراد حرفه ای که نیاز به یک دوربین مسافرتی دارند، Sony RX100VII بهترین عملکرد و کیفیت تصویر را برای آنان دارد. نسل هفتم کامپکت پیشرفته انقلابی سونی با افزودن منظره یاب بدون خاموشی ، فوکوس خودکار سریعتر و پورت میکروفون 3.5 میلی متری ، دستور العمل فوق العاده ای را بهبود می بخشد. این با لیستی از ویژگی های قابل تعمیر که از RX100 VI منتقل شده اند ترکیب شده است.

سنسور 20 مگاپیکسلی از نوع 1 اینچی باز می گردد ، اگرچه سرعت عکاسی پیوسته اندکی از 24 فریم در ثانیه به 20 کاهش یافته است. سرعت فوکوس خودکار نسبت به VI نیز کمی بهبود یافته است.

این دوربین شامل مجموعه کاملی از ویژگی های ویدئویی است. این دوربین می تواند با وضوح 4K با سرعت 30 فریم در ثانیه ، p1080 با حداکثر 120 فریم بر ثانیه و حرکت فوق العاده آهسته با سرعت 240 ، 480 و حتی 960 فریم بر ثانیه با رزولوشن کاهش یافته فیلمبرداری کند. همچنین دارای Hybrid Log Gamma (HLG) برای ثبت حداکثر دامنه دینامیکی و پخش محتوای HDR در تلویزیون های سازگار است ، این ویژگی معمولاً برای دوربین های با کیفیت بالاتر محفوظ است. یک جک میکروفون 3.5 میلی متری نیز به RX100 VII راه یافت ، که اولین مورد برای این سری بود.


بهترین دوربین دیجیتال برای فیلمبرداری: Sony A7S III

علاقه مندان به فیلمبرداری پیشرفته ، بهترین دوربینی که می توانند پیدا کنند Sony A7S III است که با کیفیت استثنایی و فول فریم 4K همه را متحیر می کند.

سونی فرمول A7S III را که بر اساس سنسور 12 مگاپیکسلی درست مانند A7S II قبل از آن ساخته شده است ، بازنویسی نکرد. اما در حالی که رزولوشن یکسانی دارد ، یک سنسور جدید است که اکنون از پشت روشن شده و ISO پایه پایینی 80 دارد. این ویژگی ها باید سطح سر و صدا و محدوده دینامیکی را کمی بهبود بخشد. این سنسور با عرض 4،240 پیکسل ، ویدئوی 4.2K را ارائه می دهد ، اگرچه می توانید 4K استاندارد را با کمی برش 1.1X انتخاب کنید. حتی در 4.2K ، دوربین می تواند 60 فریم در ثانیه ضبط کند ، اما برای رسیدن به 120 فریم بر ثانیه باید به 4K معمولی برود.

در ترکیب با پروفایل رنگی Hybrid Log Gamma (HLG) یا S-Log3 سونی ، بدین معنی است که A7S III اکنون برای تولید محدوده دینامیکی بالا ( HDR)آماده است. ویدئو را می توان با فشرده سازی h.264 یا h.265 تا حداکثر 280 مگابیت بر ثانیه یا در یک کدکس جدید تمام فریم با حداکثر سرعت 600 مگابیت بر ثانیه ضبط کرد که منجر به ایجاد فایل های بزرگتر می شود.

هنگام استفاده از آداپتور میکروفون XLR اختیاری ، دوربین می تواند چهار کانال صوتی مستقل را در داخل ذخیره کند. یکی از کاربردهای رایج این امر ترکیب دو میکروفن خارجی با میکروفون استریو داخلی دوربین است.

در حالی که A7S III به وضوح فیلمبردار را هدف قرار می دهد ، چندین ویژگی وجود دارد که هم عکسبرداران و هم فیلمبرداران از آنها قدردانی خواهند کرد. منظره یاب الکترونیکی جدید دارای بیش از 9 میلیون پیکسل است و بالاترین وضوح EVF موجود است. این به عکاسان و فیلمبرداران یک نمای روشن و دقیق از صحنه می دهد. سیستم تثبیت کننده تغییر سنسور برای کاهش 5.5 توقف لرزش مناسب است و در کنار لنزهای ثبات نوری سونی برای بهترین نتایج کار می کند. سیستم فوکوس خودکار نیز کاملاً جدید است و شامل تشخیص فاز روی تراشه با ردیابی صورت و چشم است که سری A7S را با سایر دوربین های بدون آینه سونی هماهنگ می کند. و در نهایت ، سیستم منو به طور کامل دوباره طراحی شده است و اجازه می دهد تا تنظیمات عکس و فیلم جداگانه ذخیره شود. این ممکن است یک تغییر جزئی به نظر برسد ، اما منوی کارآمدتر یکی از بزرگترین دردهایی را که در دوربین های سونی داشتیم حذف می کند.