فناوری ماهواره ای آیفون احتمالا فقط برای شرایط اضطراری است.
1400/06/09 - 12403 - 0 -

جزئیات بیشتری در مورد برنامه ظاهری اپل برای استفاده از فناوری ماهواره ای LEO (مدار پایین زمین) فاش شده است ، ویژگی ای که به گوشی Iphon 13 آینده اجازه می دهد در مناطق بدون سرویس تلفن همراه به این ماهواره متصل شود متصل باشد.

بر اساس گزارش بلومبرگ در روز دوشنبه ، به نظر می رسد این فناوری فقط برای تماس با پاسخ دهندگان اولیه از طریق پیام کوتاه در مواقع اضطراری در مکانی که هیچ گونه اتصال تلفن همراه در دسترس نیست ، پاسخگو خواهد بود.

منابعی که ادعا می کنند از برنامه های اپل آگاهی دارند ، پیشنهاد کردند که فناوری ماهواره ای دو ابزار را در اختیار کاربر قرار می دهد.

اولین مورد به کاربران این امکان را می دهد که در صورت عدم وجود اتصال دیگر ، متنی را به اولین پاسخ دهندگان و مخاطبین از طریق شبکه ماهواره ای شلیک کنند.

ویژگی دوم توسط بلومبرگ به عنوان "ابزاری برای گزارش موارد اضطراری بزرگ ، مانند سقوط هواپیما و غرق شدن کشتی ها ، همچنین با استفاده از شبکه های ماهواره ای" توصیف شده است.

گفته می شود که متن هایی که از طریق ماهواره ارسال می شوند دارای محدودیت نویسه هستند. پیشنهاد شده است که در حالی که این ویژگی احتمالاً فقط با استفاده از پیامک ها راه اندازی می شود ، تماس های تلفنی می تواند بعداً اضافه شود.

با این حال ، این گزارش روشن می کند که با وجود دسترسی این فناوری از طریق iPhone 13 ، این سرویس ممکن است تا سال 2023 در دسترس نباشد. همچنین این منابع اشاره کردند که این ویژگی می تواند قبل از راه اندازی تغییر کرده یا حتی رها شود.

ظاهرا اپل چندین سال است که بر روی ایده افزودن فناوری ماهواره ای به iPhone کار می کند. همانطور که بسیاری از مردم در مورد ایده تبدیل شدن آیفون به دستگاهی همه کاره که می تواند با دیگران حتی بدون اتصال تلفن همراه یا Wi-Fi ارتباط برقرار کند ، فکر می کردند ، گزارش بلومبرگ نشان می دهد که این ویژگی حداقل برای شروع محدودتر خواهد بود.