Google ممکن است در حال توسعه پردازنده ای برای Chrombook ها باشد تا با M1 رقابت کند.
1400/06/13 - 12325 - 0 -

Google  ممکن است در حال توسعه پردازنده ای برای Chrombook  ها باشد تا با M1 رقابت کند.

ممکن است گوگل در حال توسعه رقیبی برای پردازنده M1 اپل باشد، گفته می شود زمان انتشار احتمالا 2023 است و این پردازنده جدید می تواند به Chromebook های جدید و سایر دستگاه های مجهز به سیستم عامل Chrome وارد شود.

بر اساس گزارشی از Nikkei Asia ، این حرکت به این دلیل انجام می شود که گوگل پتانسیل رشد را می بیند. به گفته این نشریه ، "بازیگران اصلی فناوری توسعه تراشه های داخلی را کلید رقابت خود می دانند". همچنین شایعه شده که این پردازنده می تواند بر فناوری ARM باشد،شرکت تراشه ای که قبلا هم فناوری موجود در پردازنده های کامپیوتر ها و لپ تاپ Qualcomm را طراحی کرده.

البته پردازنده های سفارشی با چالش هایی روبرو خواهند شد. گوگل در حال حاضر از پردازنده داخلی تلفن همراه Tensor خود در تلفن های ورودی Google Pixel 6 استفاده می کند. با این حال ، قطعات جهانی برای ساخت CPU های جدید در لپ تاپ ها ضروری است. این سوئیچ همچنین تحقیقات و توسعه گسترده ای را می طلبد و همچنین توسعه دهندگان را ملزم می کند که با این تغییر همراه شوند. گوگل حتی باید با دیگر سازندگان چیپست مانند کوالکام و انویدیا و اینتل که در حال حاضر در اواسط چرخه هستند و پردازنده های نسل بعدی را تولید می کنند ، رقابت کند.

با این حال اپل ثابت کرده است که انتقال به سیلیکون سفارشی می تواند کارساز باشد. اپل پردازنده M1 سفارشی خود را در محصولاتی مانند iPad Pro ، iMac ، Mac Mini و MacBook Pro و MacBook Air قرار داده است. مایکروسافت سعی کرد در Surface Pro X پردازنده های SQ1 و SQ2 مبتنی بر ARM را در Surface Pro X انجام دهد اما به دلیل مشکلات نرم افزاری در ویندوز 10 با مشکل مواجه شد.

گوگل در حال حاضر با شرکای خود در دستگاه های مبتنی بر ARM کار می کند. HP 11 جدید Chromebook مجهز به پردازنده Qualcomm Snapdragon مبتنی بر ARM است. این یکی از اولین کروم بوک هایی است که از پردازنده اینتل یا Mediatek استفاده نمی کند و بررسی های مناسبی نیز داشته است. پس از اینکه Pixel Slate محبوب نشد ، گوگل Pixelbook Go را راه اندازی کرد. هر دو دستگاه دارای پردازنده های اینتل هستند ، هرچند طبیعت سبک ChromeOS باعث می شود پردازنده تا حدودی اهمیت کمتری داشته باشد. گوگل به شدت به شرکای خود برای انتشار مدلهای جدید Chromebook وابسته است و تلاش خود را بر روی خط تلفن های هوشمند Pixel متمرکز کرده است ، بنابراین این تغییر به یک پردازنده ARM سفارشی می تواند نبردی سخت برای این شرکت باشد.