ایسوس حذف پردازنده‌های گرافیکی خود را از طریق اسلات PCIe با ویژگی انتشار سریع اسلات در مادربردهای Z690 ROG آسان‌تر می‌کند.
1400/08/05 - 12385 - 0 -

ایسوس راه حل کاملاً جدید خود را برای انتشار سریع قفل اسلات PCIe در مادربردهای نسل بعدی Z690 خود که با نام "PCIe Slot Q-Release" شناخته می شود، معرفی کرده است. این ویژگی جدید در مادربردهای سری ASUS Z690 ROG (Republic Of Gamers) Maximus و ROG STRIX ارائه خواهد شد.

ایسوس فناوری انتشار سریع اسلات PCIe را در مادربردهای Z690 ROG و ROG STRIX خود ارائه می کند.

در توییتر، کاربری به نام @momomo_us عملکرد طراحی را توضیح داد.

VideoCardz خطوط مادربرد ASUS Z690 را تجزیه و تحلیل کرد و معتقد است که آنها مدل‌های مادربردی را کشف کرده‌اند که اسلات Q-Release PCIe را ارائه می‌دهند. به نظر می رسد که فقط خطوط ROG MAXIMUS و ROG STRIX را پوشش می دهد.

ROG MAXIMUS Z690 EXTREME

ROG MAXIMUS Z690 FORMULA

ROG MAXIMUS Z690 APEX

ROG MAXIMUS Z690 HERO

ROG STRIX Z690-A

ROG STRIX Z690-E

ROG STRIX Z690-F

                              

مادربردهای ایسوس که در این لیست غایب هستند، مادربردهای سری ASUS TUF، ProArt و PRIME هستند، که ما حدس می زنیم که این سه خانواده قابلیت انتشار سریع را ارائه نخواهند داد. همچنین شایعه شده است که برای سری های کوچکتر و جمع و جورتر Micro-ATX و Mini-ITX ROG STRIX در دسترس نیست. با سازگاری PCIe 5.0، فناوری نسل بعدی PCIe، این امکان وجود دارد که مادربردهای ASUS نیز برای ارائه این قابلیت از نو طراحی شوند، اما این فقط حدس و گمان است. هیچ خبری از ASUS در مورد عملکرد سایر خطوط مادربرد آنها در آینده منتشر نشده است.

اولین مادربردهای ROG اورکلاک هاردکور را در دسترس‌تر کردند و ما در ارائه تنظیمات پیشرفته به همه پیشتاز هستیم. نرم افزار خودکار 5-Way Optimization ما بهینه سازی در سطح متخصص را با یک کلیک ارائه می دهد. جدیدترین سیستم اورکلاک هوش مصنوعی سرعت ها را به طور خودکار بر اساس سیلیکون و کیفیت خنک کننده تنظیم می کند و می تواند به طور مداوم برای بهینه سازی عملکرد در طول زمان تمرین کند.

- ایسوس

به عنوان یادآوری، هرگز عاقلانه نیست که GPUهای متصل به مادربرد خود را در حالی که سیستم فعال است تعویض کنید، مگر اینکه به طور خاص توسط سازنده اعلام شده باشد. در حال حاضر هیچکسی وجود ندارد که پیشنهاد کند GPU را در حالی که سیستم روشن است حذف کند، و در فرآیند حذف کارت، احتمالاً به مادربرد، کارت گرافیک یا کل سیستم آسیب می‌رسانید.